Het jaar 2026 begon voor ons Gilde anders dan andere jaren. Vanwege de winterse weersomstandigheden moesten we onze jaarvergadering op zondag 4 januari afblazen. Ook de eerste wedstrijd (Hanenconcours) op zondag 11 januari kon niet doorgaan. Onze eerste activiteit in 2026 was dus op zaterdag 17 januari, onze jaarlijkse Teerdag. We verzamelden om 10.30 uur bij de Oude Toren in Enschot en vervolgens trokken we door de Kerkstraat naar de St. Caeciliakerk voor een Gildemis. In deze viering werden we voorgegaan door pastoor Marcel Dorssers en diaken Jan Joosten. Na afloop van de viering werd de eed van trouw aan de kerkelijke overheid hernieuwd en werd door onze vendeliers op het kerkplein een vendelgroet gebracht. Daarna gingen we met het gehele Gilde naar Café Mie Pieters voor een traditionele brandewijn met suiker, geschonken door de gemeente Oisterwijk, en een echte Brabantse koffietafel.

Daarna werden door burgemeester Hans Janssen een zestal jubilarissen gehuldigd. Onze gildebroeders en -zusters Noud en Wilma van Vught, Jan en José Bouwens, Jan Robben en Hans Sparidans waren allen 25 jaar lid van ons Gilde en kregen door de burgemeester een zilveren gildespeld uitgereikt. Daarna werden de diverse jaarprijzen van onze schutters uitgereikt. Daarbij ging het algehele gildekampioenschap over 2025 naar Wilfried Michels. Proficiat! De dag werd afgesloten met een creatieve activiteit. Rond de klok van 17.00 uur trokken we weer huiswaarts.